Platforma de evaluare a spitalelor

Prima platformă de evaluare a spitalelor și a serviciilor medicale din România, lansată la Alba Iulia.

sursa: proalba.ro

HBS Group, o firmă specializată de consultanță și optimizare în managementul medical, formată dintr-un grup de experti în sănătate, a lansat la Alba Iulia un instrument util atât pacienților, publicului, cât și a decidenților. Este vorba de o platformă (www.calitatespitale.ro) privind evaluarea serviciilor de sănătate și susținerea unui management medical performant în spitalele din România. Această initiativă este una nouă în țara noastră și vine în întâmpinarea nevoilor pacienților. O astfel de metodă de clasificare a spitalelor în funcție de opinia pacienților este răspândită la nivel mondial.

„Acest site a pornit din cauză că era nevoie să exprimăm public transparență privind serviciile medicale din spitalele din România. Am creat o platformă în care pacienții pot să se exprime. Acest lucru este cuantificat, este transparent, privind calitatea serviciilor din sistemul spitalicesc. Este un intrument util atât pentru pacienți, cât și pentru manangementul spitalelor, pentru administrația publică și pentru mass-media. Este primul website care cuantifică imaginea din punct de vedere al pacientului asupra a ceea ce se întâmplă în sistemul de sănătate”, a precizat dr. Horea Timiș, fost director al DSP Alba și în prezent manager HBS Group.

Instrumentul este unul cât se poate de accesibil și ușor de utilizat și presupune completarea unui chestionar pe site-ul www.calitatespitale.ro. Timpul alocat din partea pacientului sau a celui ce completează chestionarul, este de aproximativ 2-3 minute. De notat este faptul că succesul intrumentului și mărimea impactului său asupra managementului spitalelor vizate depinde de interesul manifestat de pacienți și de numărul celor care completează chestionarul.

evaluare spitale 02Un alt rol pe care site-ul îl are, este acela de a orienta pacientul către cel mai performant spital în care ar putea beneficia de îngrijiri de calitate, cât mai aproape de zona în care se află, sau de a-i o oferi o informații despre centrele de excelență care tratează anumite boli.

Prin completarea unui simplu chestionar, în care singurele date personale care trebuie completate sunt adresele de e-mail, pacienții își pot exprima părerea (în condiții de completă siguranță) astfel încât aceasta să poate ajunge și la managerii de spital și la decidenți.

Un chestionar se poate completa o singură data pe lună de pe o adresă de mail. Atenție! Este nevoie de o confirmare a chestionarului completat.

La un anumit număr de persoane care completează un chestionar pentru un anume spital, se formează o imagine orientativă, privind adevărata imagine din punct de vedere al pacientului. „Cred că pacientul trebuie să fie în centrul sistemului, să clasifice spitalul.”, a completat Horea Timiș în acest sens.

evaluare spitale 01Pe site este afișat și sumarul graficelor la nivel național privind calitatea confortului, a serviciilor și a personalului, cât și graficele pentru fiecare spital în parte (date provenite din feedback-ul pacienților, a celor care completează chestionarul). Totodată, puteți găsi și un sumar al pacienților care au completat un chestionar, în funcție de vârstă, sex, mediu de proveniență, grad de școlarizare, mod de prezentare la UPU etc.

În ceea ce privește siguranța datelor, am fost asigurați de către responsabilul pe partea tehnică și de programare a site-ului, că sistemul de siguranță al platformei este unul de grad ridicat, iar afișarea corectă a datelor și graficelor se face după mai multe criterii, prin anumiți algoritmi.

„În momentul în care vom considera că s-au completat destule chestionare pentru a putea face o analiză statistică validă a răspunsurilor, vom aduce la cunoștiința publicului rezultatele evaluării. Estimăm că vom avea date relevante peste 6 luni”, a conchis dr. Horea Timiș.

Tag-uri pacient